13 błędów, których należy unikać podczas odchudzania

13 błędów, których należy unikać podczas odchudzania

Diety nie zawsze są skuteczne. Często po zakończeniu odchudzania następuje powrót do dawnej masy ciała, czasem zdarza się nawet, że podczas stosowania diety nie widać efektów! Dlaczego? Popełniając banalne błędy możesz zaprzepaścić całe swoje starania w walce o szczupłą sylwetkę!

Mój ostatni wpis o tym, jak nie podjadać pomiędzy posiłkami (możesz przeczytać go tutaj) cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem, więc postanowiłem napisać dziś o najczęściej popełnianych błędach podczas odchudzania.

1. Ostatni posiłek o 18

Ta reguła sprawdza się tylko w przypadku osób, które chodzą spać około godziny 21. Jeśli chodzisz spać później, zapomnij o jedzeniu kolacji o 18 – posiłek o tak wczesnej porze może sprawić, że w nocy obudzi Cię głód i pochłoniesz pół lodówki! Ostatni posiłek powinieneś zjeść na 2-3 godziny przed snem – zostanie on strawiony krótko przed tym, gdy położysz się spać. Pamiętaj też, że kolacja powinna być lekkostrawna.

2. Rezygnuję ze śniadania

Powszechnie popełnianym błędem jest rezygnowanie ze śniadań – wiele osób nie czuje rano głodu, ani apetytu. A tymczasem śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu całego dnia – ma ono za zadanie rozkręcić metabolizm i dać Ci energię na cały dzień! Rezygnacja z tego posiłku spowoduje, że “brakujące kalorie” uzupełnisz w ciągu całego dnia, często z nawiązką!

3. Im szybciej chudnę, tym lepiej

Nieprawda! Szybki spadek masy ciała jest równy szybkiemu powrotowi do dawnej figury. Optymalny spadek masy ciała to około 1 kg na tydzień –  jeśli po zakończeniu kuracji odchudzającej pozostaniesz przy zdrowych nawykach żywieniowych, efekt jojo Ci nie grozi!

4. Owoce nie tuczą

Bardzo często powielany mit! Oprócz składników mineralnych i witamin owoce zawierają także cukier, który może spowodować wzrost masy ciała! Osobiście staram się spożywać owoce najpóźniej w godzinach okołopołudniowych (do 14). Po tej godzinie owoce zamieniam na warzywa.

5. Jem, gdy czuję głód

Błąd! By utrzymać metabolizm na stałym poziomie, należy jeść co około 3 godziny. Nieregularne spożywanie posiłków powoduje, że organizm nie wie, kiedy ponownie dostanie paliwo, więc robi zapasy w postaci tkanki tłuszczowej.

6. Zdrową żywność mogę jeść bez ograniczeń

Kalorie to kalorie! Spożywając za dużą ich ilość nie schudniesz! I nie jest ważne, czy będą one pod postacią warzyw i owoców czy czekolady. Staraj się kontrolować ilość przyswajanych kalorii – zdrowych kalorii.

7. Wizyta u dietetyka nie ma sensu

Wprost przeciwnie – dietetyk przeprowadzi odpowiednie badania i dobierze odpowiednią dietę, udzieli wskazówek i odpowie na nurtujące pytania. Wizyta u dietetyka może bardzo pomóc podczas procesu odchudzania! Wskazówka ode mnie – zanim wybierzesz się do dietetyka, dowiedz się o nim jak najwięcej. W dzisiejszych czasach można zrobić kurs dietetyka przez Internet za niewielkie pieniądze – wizyta u takiej osoby może okazać się wydaniem pieniędzy w błoto!

8. Na diecie trzeba spożywać suplementy

Jestem zdecydowanym przeciwnikiem suplementów przyspieszających odchudzanie. W większości przypadków kupowanie suplementów takich jak spalacze tłuszczu to marnowanie pieniędzy! Produkty pochodzące z nieznanych źródeł mogą być groźne dla zdrowia!

Jeśli dietetyk zaleci Ci zastąpienie posiłków gotowymi “preparatami” grzecznie podziękuj i wybierz się na wizytę do innego dietetyka – nie ma sensu faszerować się przetworzonymi produktami!

9. Ominę posiłek, bo wieczorem będę pić alkohol

Niestety, alkohol jest bardzo kaloryczny, a po jego wypiciu z pewnością przyjdzie Ci ochota na jedzenie – najczęściej bardzo niezdrowe! Moja rada: przed planowanym spożyciem alkoholu zjedz lekki posiłek. Jeśli możesz – wybierz wino. Spośród alkoholi ma ono najmniej kalorii.

10. Brak aktywności fizycznej

Niestety, sama dieta zdziała niewiele, jeśli nie wprowadzisz do swojego życia aktywności fizycznej – to działa także w drugą stronę: ćwicząc i obżerając się, nie schudniesz.

11. Ciągłe ważenie się

Wychodzę z założenia, że przy diecie i aktywności fizycznej ważenie się nie ma najmniejszego sensu. Lepiej mierzyć swoje wymiary w strategicznych miejscach: brzuch, talia, biodra, uda, ręce. Nie stawiaj sobie celu “Chcę schudnąć 10 kg”. Lepiej wyznacz sobie cel rozmiarowy: “Chcę nosić ubrania o rozmiar mniejsze”.

12. Monotonna dieta

Jedząc codziennie to samo, bardzo szybko się znudzisz i poddasz. Staraj się urozmaicać swoje posiłki, jedz kolorowo, nie bój się używać ziół i przypraw. Jednym słowem: eksperymentuj! Do odważnych świat należy!

13. Rezygnacja z węglowodanów

Obcinanie ilości spożywanych węglowodanów to poważny błąd – są one podstawowym paliwem dla organizmu, więc trzeba je dostarczać. Zamiast rezygnować – zamieniaj. Jasny makaron na pełnoziarnisty, biały ryż na kaszę.



5 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 


Nie przegap nowości

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco ze wpisami na blogu!

Dzięki! Sprawdź pocztę i kliknij w link potwierdzający!